Friday, May 29, 2009

KELAS FONDANT & GUMPASTE





Alhamdullillah, akhirnya tercapai jugak hajat eda utk mempelajari teknik fondant & gum paste yg betul ( 3/5/09 & 24/5/09 )....walaupun masih kekok nak mempraktikkannya tapi sekrg eda tahulah sikit sebyk tentang fondant & g/paste ni.

Memang seronok sangat masa eda pergi bljr ari tu....sampaikan lupa mkn & minum...Hubby eda sendiri pun naik heran & tertanya2 apalah yg seronok sangat....Dia pun cakap , eda ni tak boring ke asyik gi kelas masakan....eda cakaplah, disbbkan cinta & minat pd dunia masakan....eda sanggup bljr janji eda dpt apa yg eda capai....

Tapi eda kesian gak kat hubby, iyalah masa dia balik dr offshore baru2 ni....eda sibuk gi kelas ke sana-sini...dialah yg uruskan anak2....Terima Kasih tak terhingga eda ungkapkan utk Hubby tersayang....kalau dia x ada kat umah baru2 ni....nampaknya tak dptlah eda gi ke kelas2 tu semua....kadang2 tu dia mengeluh gak tapi nak buat camner...dah isteri dia ni gila bljr...hahahaha...layan je lah sayangggg!!.....Dan dia pun tanya eda, bukan benda yg sama ke, apa yg eda gi bljr tu?....eda cakap mana ada....tapi dia tengok sama je, asyik kek , kek dan kek....sampaikan dlm fridge penuh ngan kek....hehheehhe....

Kek yg kaler pink tu adalah kek sebenar....tak cantik sangat, masih boleh diperbaiki lagi....InsyaAllah kena selalu buat baru cantik....betul tak?.....yg kaler biru , kek tipu guna styrofom....eda simpan sebg kenangan...

2 comments:

nurie said...

cantiknya kek-kek tu...kelas tu ada berapa sesi & mahal tak feenya?

Nor Suraida Yahya said...

TQ.....kalau ikutkan kelas fondant ni ada 4 lesson....lesson 1, 2 , 3 & 4...tapi yg eda bljr ni digabungkan lesson 1 & 2 selama 4 jam....jadi eda gi bljr 2 hari lah....feenya leh tahan gaklah mahalnya....tapi sbb nak bljr punya pasal...eda lelapkan mata...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails