Thursday, January 1, 2009

STRAWBERRY COKLAT


Feveret anak2 eda ni....pantang nampak stoberi kat supermarket mesti nak beli...seronok bila tengok bebudak ni berebut makan...lebih2 lagi si aqasha tu....resepi nya mudah sesangat...nak gak ke?....layan je lah kan!

Bahan-bahannya:
  • Buah strawberry - tak kisahlah berapa biji...lagi byk lagi bagus!...
  • Coklat masakan - yg ni pun sama...byk mana pun tak ada hal punya...
  • sedikit butter @ shortening
Cara-caranya:
  1. Spt biasalah stoberi tu dicuci terlebih dulu....kalau boleh rendam ngan garam seketika...lepas tu bilas dan toskan. Biarkan kering betul2...ketepikan
  2. Cairkan coklat masakan secara double boiler...masukkan butter @ shortening...
  3. Kacau sehingga coklat tu cair....bila dah cair betul2...bolehlah dipadamkan api dan celuplah stoberi yg dah kering tadi....
  4. Lepas tu apa lagi mknlah ...hehheheeh
TIPS : Kalau nak mkn masa tu gak...lebih baik guna butter je....tapi kalo nak buat sbg hantaran, baik guna shortening....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails