Sunday, November 9, 2008

DON'T COMPLAIN ABOUT YOUR JOB / WORK








Bila eda dapat email ni dr hubby eda. Eda tertanya2 gaklah kenapalah , dia bg gambar2 ni semua....bila difikir2kan ada sebabnya...mungkin wife dia ni suka mengeluh bila lakukan kerja umah....tapi eda ni bila kerja terlampau banyak dan letih yg teramat sangat...mulalah mulut ni macam murai tercabut ekor....kkkiiiihhhh.
Nak buat camner, dah kita ni pompuan!..tak sah rasanya kalau tak jadi " Tarzan" dlm satu hari tu...buat lak anak2 eda ni " teramatlah baik"......bersepah sana- sini....hati mana tak marah....apa lagi membebel je lah.....kita kemas kat bawah, diorg bersepah kat atas....bila eda naik atas utk berkemas....anak2 buat sepah kat bawah lak.....Tu yg eda naik hantu....tercabar betul kewibawaan eda sbg ibu ni!..
Yang sebenarnya suami kita ni masih tak faham ngan isteri diorg....yg dia tahu, kenapalah wife aku ni asyik complain bila wat keje umah....itu tak kena, ini tak kena....
Kalau tak nak kita compplain...bekerjasamalah ya!....tapi nasib baik hubby eda ni jenis ringan tulang gaklah....kalau dia tengok umah bersepah, dia tolong kemaskan....
Apa2 pun semuanya terletak pd hati....Tak bermakna isteri yg mengeluh 24 jam tu tak ikhlas...Jauh disudut hati mrk, memang ikhlas bila lakukan keje umah....terutama bab memasak...anak2 & suami pasti menjilat jari ketika mkn.....dan badan diorg pun semakin hari semakin kembang....hahahaaha...kalau tak ikhlas...makanan tu tak sedap punya!...betul tak?...
Kepada suami diluar sana, tahan je lah telinga tu bila org pompuan mengeluh 24 jam...

1 comment:

nurie said...

Yelah, kan? Nasib baik kita tak buat keje2 mcm dlm gmbr tu...klu tidak, Allah aje yg tau kat dlm hati dok membebel tak sudah!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails