Thursday, September 18, 2008

Pajeri Nenas


Dah tak tahu nak masak apa lagi utk berbuka....poning dibueknyo...balik2 lauk yg sama...kalo ikutkan eda ngan hubby x adalah cerewet bebenor bab mkn ni....tapi kesian kat anak2 lah....eda buek pajeri ni bukannya anak2 suka pun...hubby yg minta...katanya dah lama eda tak masak pajeri ni...jadi semlm pelbagai lah lauk yg eda masak...ikut selero isi umah...dahlah tu eda kurang sihatlah...nasib baik hubby byk tolong...baik hubby aku ni...hehehehhe...kalo kita tak puji sapo laie yg nak puji....eda wat pajeri ni pun main campak2 je....apo yg ado kek poti ais eda buh...kita yg masak dia...apa nak ditakutkan ...botul tak?....
Satu lagi bila nak mkn sahur...tu pun jadi satu masalah gak...anak2 eda memilih sikit...bila nak wat nasi goreng, bersyaratlah pulak....dia kata mesti sama mcm tok ( mak eda lah tu, kat trg nenek dipanggil tok) buat...parah jugakkan...eda katalah kat dia, kalo mcm tu kena amik tangan tok bawak sini...kkkiiihhhhh...kadang2 waktu sahur eda wat nasi lemak....ada sekali tu wat mee goreng(mee kuning) dan beehon goreng....sobab eh,hubby eda x suka beehon, anak2 lak tak suka mee kuning...terpaksalah wat keduanya sekali...nasib baik mak diorg ni rajin( puji diri sendirilah ni)....sahur tadi eda wat egg toast jeee...tak tahu apo laie eda nak masak...kadang2 tu gi meronda blog kekwn cari idea....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails