Sunday, June 29, 2008

Ada Masa Untuk ALLAH

Renungan utk kita semua...

sumber: dari seorg pengirim email.

Baca jika anda
ada masa untuk ALLAH.
Bacalah sehingga habis. Saya hampir membuang
email ini namun saya telah
diberi keberkatan untuk membaca terus
hingga ke penghujung.
ALLAH , bila saya membaca e-mail ini, saya
fikir saya tidak ada masa
untuk ini....
Lebih lebih lagi
diwaktu kerja.

Kemudian saya tersedar bahawa pemikiran semacam
inilah yang ....
Sebenarnya, menimbulkan
pelbagai masaalah di
dunia ini.

Kita cuba menyimpan ALLAH didalam MASJID pada hari
Jumaat...... Mungkin
malam JUMAAT?

Dan sewaktu solat
MAGRIB SAJA?
Kita suka ALLAH pada masa kita sakit....

Dan sudah pasti waktu ada kematian...
Walaubagaimanapun kita tidak
ada masa atau ruang untuk ALLAH waktu bekerja
atau bermain?
Kerana... Kita merasakan diwaktu itu kita mampu dan
sewajarnya
mengurus sendiri tanpa bergantung padaNYA.
Semoga ALLAH mengampuni
aku kerana menyangka......
Bahawa nun di sana masih ada tempat dan
waktu dimana ALLAH bukan lah yang
paling utama dalam hidup ku.
(nauzubillah)

Kita sepatutnya senantiasa mengenang akan
segala yang telah DIA berikan
kepada kita.
DIA telah
memberikan segala-galanya kepada kita sebelum kita meminta.
RENUNGKANLAH
Sebarkan lah seandaianya ANDA BENAR-BENAR
MENGHAYATI!!!

Ya aku CINTA ALLAH ...
Dia adalah sumber kewujudanku dan Penyelamatku

IA lah yang mengerakkan ku setiap detik dan hari. TanpaNYA aku adalah
HAMPAS yang tak berguna.
Ini adalah ujian yang mudah.

Kalau anda benar meyintai ALLAH dan tidak berasa malu akan
segala kebaikan
yang telah diberi ALLAH kepada mu...

Sekarang!!! Anda ada masa kah untuk berbuat demikian?
Pastikan anda scroll hingga ke penghabisan.

Susah vs. Senang
Kenapa susah sangat nak sampaikan
kebenaran?

Kenapa mengantuk dalam MASJID tetapi
sebaik saja selesai ceramah kita segar
kembali?
Kenapa mudah
sekali membuang e-mail agama tetapi kita bangga mem
"forward"kan email yang tak senonoh?
Hadiah yang paling
istimewa yang pernah kita terima.
Solat adalah yang terbaik....
Tidak perlu bayaran , tetapi ganjaran
lumayan.

Notes: Tidak kah melucukan betapa mudahnya bagi manusia TIDAK Beriman
PADA
ALLAH setelah itu hairan kenapakah dunia ini menjadi neraka
bagi mereka.

Tidakkah melucukan bila seseorang
berkata "AKU BERIMAN PADA ALLAH" TETAPI
SENTIASA MENGIKUT
SYAITAN. (who, by the way, also "believes" in ALLAH ).

Tidakkah melucukan bagaimana anda mampu hantar
ribuan email lawak yang
akhirnya tersebar bagai api yang tidak
terkawal., tetapi bila anda hantar
email mengenai ISLAM , ramai
orang fikir 10 kali untuk berkongsi?

Tidakkah
melucukan bagaimana bila anda mula menghantar mesej ini anda tidak
akan menghantar kepada semua rakan anda kerana memikirkan apa tanggapan

mereka terhadap anda atau anda tak pasti samaada mereka suka atau
tidak?.

Tidakkah melucukan bagaimana anda merasa
risau akan tanggapan orang kepada
saya lebih dari tanggapan ALLAH
terhadap anda.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails