Wednesday, May 21, 2008

BEBOLA COKLAT URAI


Eda buat Bebola Coklat ni masa Hari Guru hari tu....Tadika Aqasha adakan sambutan hari guru...eda buat ni je lah..senang dan cepat...Kebetulan eda wat kek coklat berlebih, dr tak mkn baik eda wat mcm ni...kelainan sikit...tak yah nak potong2...kawan2 Aqasha pun suka...eda amik resepi ni dr Buku Yon Abu Bakar.Tapi eda dah ubah sikit mengikut apa yg ada kat dapur eda....


Bahan-bahannya:
  • 300gm Kek Coklat
  • 20gm Buah-buahan campuran - eda guna kismis
  • 1/2 Bar coklat masakan-dicairkan
  • 5 s/b jem strawberi
  • coklat urai secukupnya

Cara-caranya:
  1. Kek coklat dihancurkan.Masukkan kismis dan jem .Sambil tu gaul sebati.
  2. Kemudian masukkan coklat masakan yg telah dicairkan dan gaul lagi.
  3. Setelah semuanya sebati, bulat2kan dan golek dalam coklat urai.Masukkan dalam paper cup.Bolehlah dimakan...tak yah nak bakar2 lagi...

1 comment:

MAK TEH said...

makteh tunggu resepi !!!wah,cantik omah,cat baru ye ?best tak coti2 m'sia?makteh ,coti sek baru nak bercuti-balik ganu je..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails