Saturday, March 29, 2008

PEK POK ( BADAK BERENDAM )



Sobonar eh namo eh badak berendam...ontahlah camno family hubby leh panggil kuih ni pek pok...Eda sendiri pun tertanya2...Bila eda tanya, diorg jawab....secara tak sengaja dpt namanya...eda rasa pelik botullah...Bila diingat2 , ketawa sendiri ....hahahahah...tak kisahlah apa namanya...janji boleh dimakan dan sedapppp...
Nak membuatnya sama spt kuih koci...cuma tak dibungkus ngan daun pisang...
Bahan2nya hanya Tepung pulut , santan, daun pandan, garam dan inti kelapa...itu je...dah uli2 tu masukkan dlm loyang dan buh santan...slps tu kukus...Rasanya semua org tahukan!...senang sangatlah...

3 comments:

Dianne said...

ni dyg xtahan tgk mknan umah ni,nak merasa gak ler,hehe

Nor Suraida Yahya said...

kalo nak merasa dtg lerrr umah eda ...kkkiiihhh..i'syallah jika eda ada masa eda akan buat utk dyg ...ingat ya, 6/4!....

Cik Siti Wan Kembang said...

ish Eda, makanan ni mana ada kat pantai timur. badak berendam..hmm.. kuih badak siti tau ler.. hehehe.. tak penah makan ni Eda.. mula2 nampak tadi ingat puteri mandi ker.. or butir nangka ker..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails