Tuesday, February 12, 2008

Pasar Besar Kedai Payang Dan Sekitarnya....















Setiap kali balik Terengganu , eda mesti tak lepas peluang pergi ke Pasar Besar Kedai Payang.Apa yg dpt eda katakan....byk perubahan yg berlaku disekitarnya.Bersebelahan dgn Bukit Puteri telah dibina bangunan baru.Kalau tak silap eda bangunan tu adalah pasar baru.Mungkin utk brg2 kering.Memang cantik sangat tapi belum dibuka lagi.
Selain pasar baru , ada lagi bangunan baru kat Jln Paya Keladi.Banyak deretan kedai kat situ.Senibinanya pun cantik.Disekitar situ jugak masih tersergam lagi Masjid Putih.
Kepada sesiapa yg suka mengumpul koleksi tudung bawal, bolehlah pergi kat Stesen Bas.Kat atas tu pelbagai tudung.Boleh rambang mata dibueknyo.Tapi kat pasar pun ada jugak org menjual tudung ni, tapi mahal sikit kut...Pada pandangan eda lah....Tapi kalau nak periuk belanga, songket , sutera dan bermacam-macam lagi....eloklah kat pasar....
Cuma satu yg eda tak suka ke PasarBesar Kedai Payang iaitu ' sesak'....Setiap kali cuti sekolah , pasti berlaku kesesakan.Parking kete pun susah nak dpt.Hubby eda lak membebel je setiap masa...hhheeee....Eda sendiri pun bengang jugak...tapi nak buek camno, kalau tak gi pasar nak makan apo???....
Kepada sesiapa yg berhajat nak pergi Trg tu...eda syorkan jgn pergi pd musim cuti sekolah...Kalau tak memang tak menggembirakan....Byk masa dihabiskan dlm kete...Macam eda ni org Trg, tahu mana eda nak lari dr kesesakkan lalulintas...Tapi kalau nak pergi jugak, mesti bawak seseorg yg tahu mengenai selok-belok kat Trg...Terutama sekitar bandar dan Pasar Besar Kedai Payang....
Pergilah melancong...semuanya ada kat Terengganu.....hhheeeee...promote lah pulak!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails